E-Dziennik
Wystawa fotografii otworkowej w szkolnej kawiarence!

Prezentowane na wystawie prace uczniów z kl. 3 LP i 5 OSSP powstały w ramach zajęć z reklamy wizualnej oraz podstaw fotografii i filmu prowadzonych przez panią Magdalenę Ciszewską-Rząsę.

Gratulujemy!

a1_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.JPG

W świecie XXI wieku, w którym na każdym kroku towarzyszy nam wyspecjalizowana technologia, a czułe (jednak pozbawione uczuć) kamery przyglądając się nam na ulicach miast, skrzyżowaniach dróg, w parkach, sklepach, w bankach i tysiącach budynków użyteczności publicznej, posługiwanie się fotograficznym aparatem otworkowym wydaje się niezrozumiałym anachronizmem. To tak jakbyśmy, posiadając komputery, chcieli napisać tekst stalówką maczaną w atramencie, na czerpanym papierze. Mimo wszystko każdy poeta powinien spróbować napisać wiersz właśnie w ten sposób. Rodzi to inną jakość, bo inaczej rozkłada się w czasie i inny, bardziej prawdziwszy jest dotyk materii. Właściwie, jedynie prawdziwy. Tak samo proste rzutowanie obrazu w camera obscura jest z pewnością doświadczeniem przynoszącym niezwykle interesujące wyniki. Utrwalone na papierze fotograficznym obrazy, o miękkich zarysach i rozmytych konturach, pozostają przez to w sferze pewnej tajemnicy otwierając drzwi do wyobraźni, gdzie resztę niedookreślonych kształtów opisują sami widzowie. Istotną rolę w powstawaniu tego rodzaju fotografii odgrywa przypadek, gdyż, nawet mimo starannego doboru przedmiotu na który kierujemy kamerę, jest ona na tyle nieprecyzyjna, że nigdy nie da się z pewnością przewidzieć wyniku zdjęciowej sesji. Ale właśnie ta przypadkowość i nieprzewidywalność, obok poetycznej miękkości obrazu, jest jej największą zaletą. Bowiem wizja świata, w którym wszystko będzie perfekcyjne i wyostrzone jak żyletki Polsilver jest naprawdę przerażająca. Ten prosty aparat jest również dowodem na istnienie nieskończoności, gdyż pozwala niezmierzonemu światu przecisnąć się przez maleńki otworek przebity w ścianie kamery.

Tekst: Piotr Bies

a2_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Damian Masłowski, kl. 3 LP

a3_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Dominik Schneider, kl. 3 LP

a4_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Edyta Rabska, kl. 3 LP

a5_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Sara Gumulak, kl. 3 LP

a6_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Filip Czaja, kl. 3 LP

a7_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Klaudia Pajerska, kl. 3 LP

a8_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Patryk Kaleciak, kl. 3 LP

a9_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Zuzanna Gąsienica-Roj, kl. 3 LP

a10_37f0e134dfb11aa92eecb7f798a6b69d.jpg

Fot.: Katarzyna Staszel, kl. 5 OSSP

a11_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Katarzyna Staszel, kl. 5 OSSP

a12_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Kamil Bukowski, kl. 5 OSSP

a14_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Olga Witosz, kl. 5 OSSP

a15_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Natalia Boczkowska-Janik, kl. 5 OSSP

a16_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Edyta Klaper, kl. 5 OSSP

a17_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Eliza Lingo, kl. 5 OSSP

a18_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Agata Kułach, kl. 5 OSSP

a19_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Magdalena Hyła, kl. 5 OSSP

a20_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Katarzyna Przybyło, kl. 5 OSSP

a21_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Patryk Lis, kl. 5 OSSP

a22_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Adam Pawlik, kl. 5 OSSP

a23_d28857a2c2cf942e265bd58b07f76688.jpg

Fot.: Edyta Klaper, kl. 5 OSSP